Jelenlegi hely
Reklám
Marketing és reklám tanácsok
- Nincs mindenki számára azonosan jó és hatékony reklám.
- Csak a célcsoportok meghatározásával tudunk egyszerre több emberhez szólni.
- Nem sokat kell költeni reklámra, hanem éppen eleget.
- A reklám nem tudományos ismeretterjesztő mű, hanem figyelemfelkeltésre alkalmas eszköz.
- Minél többet szeretnénk a reklámmal elmondani, annál kevesebbet sikerül.
- Ne a reklámanyagok informáljanak, hanem az értékesítő szakemberek, a reklám csak csalja hozzájuk a vevőjelöltet.
- Mindig legyen egy kispéldányszámú próba, így van mód a tapasztalatok alapján a javítására. Egy terméket csak egyszer lehet a piacon rossz reklámmal tönkretenni.
- A papír felülete nem azért van, hogy telezsúfoljuk információval. Nincs olyan ismertető, melyet ne lehetne tovább folytatni.
- A vevőt nem érdeklik a mély szakmai elemzések, nem érti a szaknyelvet, ha nem érti, nem is olvassa el. Akkor meg minek írjuk oda?
- Ha sokan reklámoznak valamit hasonlóan, mi inkább keressünk más utat.
- Nem a reklámot megrendelő ízlése a fontos, hanem a vevőé.
- A jó reklámstúdiónál a kreatív szakember semmihez sem ért. Ne tanítsuk meg termékünk mély ismeretére, mert elveszítjük benne a lehetséges vevőt.
- Alakítsunk ki egy olyan jelképrendszert és színvilágot, mely vállalkozásunkra jellemző lesz és használjuk hosszútávon, így már olvasás nélkül is tudják azonosítani, kik vagyunk.
- A kereskedő először önmagát kell, hogy eladja utána már a termék szinte megy magától.
- A reklám színvonala sugallja a termék színvonalát. De a reklámmal, marketinggel, csomagolással általában előbb találkoznak a vevők.
- Egy jól megalkotott névjegy és levélpapír a legjobb ügynöke egy vállalkozásnak.
- A jó reklámstúdió nem arról ismerszik meg, hogy mindenben egyetért a megrendelővel.
- A reklám és marketing eszközök összefüggnek. Rosszul használva kioltják egymást.
- Minden média másra jó, de minden médiából legalább az eredményességhez szükséges mennyiséget, muszáj bevetni. Sajnos a drágább lehetőségekből kell sokszor a több (TV, rádió, óriásplakát).
- A reklámnak is kell a reklám. Amiről nem tudnak, nem is keresik. Amit nem keresnek érdemes gyártani?
Reklám marketing szakkifejezések
Vállalati filozófia:
A vállalkozás alapvető céljából vezethető le.
A vállalkozás alapvető célja valamilyen fogyasztói igény kielégítése nyereség elérése mellett. A filozófia magatartásmódokat határoz meg hosszútávra, gyakran a vállalkozás teljes életére. Körülhatárolja a vállalkozás működési körét, és a legfontosabb, hogy megkülönbözteti más hasonló vállalkozástól. Ha a filozófia tartalmat pontosan kialakítják, a vállalkozás munkatársai úgy érzik, hogy lehetőségeik vannak, munkájuk fontos és eredményeket érhetnek el.
Egy mondatban összegezve: a filozófiának a kiemelt értékekre kell koncentrálnia.
Egyedi arculat ( Corporate Identity ):
Mielőtt egy vállalkozás a piacra lép ezt meg kell tervezni, mert e-nélkül nem érdemes semmilyen kommunikációba kezdeni.
Az egyedi arculat elsődleges piaci célja az azonosíthatóság. Megtervezése nem véletlenszerű, hanem tudatos elképzelés a vállalkozás hosszútávu terveit kifejező cégfilozófia alapján. A vállalkozásnak arra kell törekednie, hogy egyéni, mással össze nem téveszthető azonosságra ( identitásra ) tegyen szert.
Az egyedi arculat haszna:
- megkönnyíti a piaci értékesítést
- a vállalkozás könnyebben jut hozzá erőforrásokhoz.
- a környezetben pozitív kép alakul ki a vállalkozásból, erősödik a vállalkozás iránti bizalom.
- a konkurenciától markáns jegyekkel megkülönbözteti.
Marketing:
A vállalkozás egészére kiterjedő szemléletmód, tevékenységrendszere, amelynek középpontjában - a vállalkozás gazdaságos működése mellett - a fogyasztói igények mind tökéletesebb kielégítése áll.
A marketing tehát olyan szemlélet, amely meghatározó jelentőséget tulajdonít a piacnak. Folyamatosan figyeli a piacot, annak jelzéseit és egész cselekvését ehhez igazítja.
Reklám:
A reklám fogalma tulajdonképpen két, egymástól elhatárolható, de nem független dolgot jelent:
- Egyrészt magát a kreatív tevékenységet, amely magába foglalja a reklámtervezés, szervezés, művészi alkotás és kivitelezés folyamatát.
- Másrészt a fenti tevékenység megvalósult, kézzelfogható eredményét, az elkészült reklámokat ( pld. sajtóhirdetés, reklámfilm, rádióreklám, stb.)
A reklámozás tehát olyan tevékenység, amely magába foglalja a munkafolyamatok összeségét annak érdekében,hogy a reklám mondanivalója ( reklámüzenet) a legmegfelelőbb formában ( kifejezési mód ), közvetítők segítségével ( reklámhordozók) eljusson a reklám címzettjéhez a kiválasztott célcsoporthoz.
PR - Public Relations ( Közönségkapcsolatok )
A PR feladata az emberi magatartás befolyásolása, a vállalkozás és környezete közötti kapcsolat tudatos, tervezett, ápolása.
Amíg a reklám elsősorban forgalmat akar növelni, a PR bizalmat, megértést, jó hírnevet, pozitív imázst akar elérni és megtartani hosszú távon. A PR irányítási funkciót tölt be. Célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti kommunikációs kapcsolatok alakítása. Feladata e kapcsolatok elemzése, szervezése és a kommunikációs programok tervezése, kivitelezése és értékelése.